SHOPPEN OP AFSPRAAK

Om uw winkelbezoek zo fijn mogelijk te laten verlopen en om volledig voor u klaar te kunnen staan is het aan te raden om een afspraak te maken alvorens u onze winkel bezoekt.

Lees er meer over in dit bericht »


Let op: LAATSTE MATEN met KORTING!

Dus kijk snel of de volgende veelgekochte producten nog in jouw maat verkrijgbaar zijn!

Pro-Racing Blog

Pro-Racing wenst u hele fijne feestdagen en een fantastisch 2024!
Terugblikkend op het jaar 2023, kunnen we met trots zeggen Pro-Racing een ongelooflijke groei heeft doorgemaakt. Dit jaar vierden we ons 20-jarig b... lees meer ...
Extra drukte rondom de feestdagen in onze webshop
De feestdagen zorgen ieder jaar voor een flinke toename in online bestellingen. Over het algemeen ervaren webwinkels een toename van wel 70% in het... lees meer ...
Controleer jouw helmkeuring voor 31 december 2023
Eind dit jaar verlopen een aantal helmkeuringen voor de autosport. Om ervoor te zorgen dat jij volgend jaar niet voor vervelende verrassingen komt ... lees meer ...

Pro-Racing bestaat 20 jaar!

Pro-Racing bestaat 20 jaar!
Wat 20 jaar geleden begon als een avontuur voor twee jonge ondernemers, is nu Nederlands grootste speciaalzaak in veiligheidskleding en aanverwante... lees meer ...
Sparco Pole Position Pro-Racing Edition Autosport Overall
In samenwerking met Sparco, marktleider op het gebied van brandvertragende veiligheidskleding, hebben wij een eigen overall voor de autosport ontwi... lees meer ...
Handleiding kartkleding voor beginners
Wie begint met karten doet dit vaak met een huurkart en kleding die je kunt lenen van de kartbaan. Die kleding is voor de eerste keren prima, maar ... lees meer ...

FAQ / Veelgestelde vragen

Hebben jullie ook een winkel waar ik artikelen kan bekijken of passen?

Ja, naast onze webshop hebben wij een fysieke winkel in Hillegom. In onze winkel hebben wij een uitgebreide selectie van de artikelen - die op onze website worden aangeboden - voorradig. Deze artikelen zijn te bezichtigen, te passen en indien ze voldoen aan uw eisen direct mee te nemen.

Wat zijn jullie openingstijden?

De reguliere openingstijden van onze showroom zijn als volgt:

• maandag geopend van 13:00 tot 17:00 uur;
• dinsdag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur;
• zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur;
• zondag zijn wij gesloten.

Gedurende bovenstaande tijden zijn wij ook telefonisch bereikbaar. Uw oproep, e-mail of WhatsApp bericht die buiten deze tijden bij ons binnen komt proberen wij de eerstvolgende werkdag te beantwoorden.

Kijk hier voor eventuele uitzonderingen en afwijkende openingstijden.

Zijn alle artikelen op jullie website ook daadwerkelijk op voorraad?

Ondanks onze zeer grote voorraad hebben wij door de omvang van ons assortiment niet de mogelijkheid om alle producten voorradig te nemen. Wij hebben een selectie gemaakt van artikelen waar het meeste vraag naar is en welke het beste passen bij onze afzetmarkt. Artikelen die niet bij ons voorradig zijn, zijn doorgaans wel op voorraad bij de fabrikant. De levertijd bedraagt dan gemiddeld 5 - 10 werkdagen.

Heeft u een vraag over de voorraadstatus van een product, kunt u ons het beste e-mailen, WhatsAppen (06-17147029) of bellen (0252-527790).

Wanneer u een artikel dat niet bij ons voorradig is met spoed nodig heeft is er vaak de mogelijkheid het artikel met een spoedzending vanuit de fabrikant naar ons - of in bepaalde gevallen direct naar u - te laten versturen. Levering kan dan vaak binnen 1-2 werkdagen plaats vinden. Neem hiervoor contact met ons op.

Ik ben niet zeker van de maat, hoe kan ik deze verifiëren?

Bij de meeste producten die maat-afhankelijk zijn hebben wij een maattabel toegevoegd. Deze maattabel helpt u om een goede indicatie te krijgen welke maat u nodig heeft. Wanneer u gevraagd wordt om bepaalde maten op te meten, doe dit dan zeer zorgvuldig en op de juiste positie. Let er op dat ieder merk zijn eigen maatvoering hanteert, en sommige merken onderscheid maken in US en UK maten.

Twijfelt u over een bepaalde maat? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn bestel- en/of orderbevesting niet ontvangen. Hoe kan dat?

Het kan voorkomen dat de bestel- en/of orderbevestiging van uw aankoop in de map 'Spam- of Ongewenste e-mail' van uw mailaccount terechtkomt. Daarom willen wij uw vragen om eerst even deze (of soortgelijke) mappen te controleren, alvorens u contact met ons opneemt met betrekking tot de status van uw bestelling.

Binnen hoeveel tijd kan ik mijn bestelling verwachten?

Indien het bestelde artikel voorradig is wordt deze zo spoedig mogelijk verzonden, doorgaans binnen 1 tot 2 werkdagen. Wanneer het artikel niet voorradig is en de levertijd langer is dan 10 werkdagen stellen wij u hierover telefonisch, per e-mail of WhatsApp op de hoogte.

Wanneer u er voor heeft gekozen de bestelling af te halen in onze winkel in Hillegom adviseren wij u altijd een bericht van ons af te wachten alvorens naar onze winkel te komen. Omdat wij niet alle artikelen voorradig hebben voorkomt u zo een mogelijke teleurstelling.

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

Binnenlandse zendingen worden uitgevoerd door DHL. Wanneer de zending onderweg is krijgt u automatisch een e-mail van DHL met daarin de track&trace code waarmee u uw zending kunt volgen via www.dhlparcel.nl. Om een zending in ontvangst te nemen dient er iemand op het opgegeven adres aanwezig te zijn, zendingen afleveren bij een postbus is niet mogelijk. Wanneer de zending niet afgeleverd kan worden wordt doorgaans gezocht naar een alternatief afleveradres, zoals bijvoorbeeld buren. Indien dit ook niet mogelijk is neemt de bezorger de zending mee en kans deze de eerstvolgende werkdag worden afgehaald bij een DHL afhaalpunt in de buurt. Vergeet bij het afhalen niet uw legitimatiebewijs mee te nemen.

Buitenlandse zendingen worden eveneens uitgevoerd door DHL, maar worden na het passeren van de grens in bepaalde gevallen overgenomen door een lokale vervoerder. Ook voor deze zendingen ontvangt u na vertrek automatisch een e-mail van DHL met daarin de track&trace code waarmee u uw zending kunt volgen via www.dhlparcel.nl.

Wanneer de zending bij ons retour komt omdat er niemand op het opgegeven adres aanwezig was of de zending niet is afgehaald bij de afhaallocatie zijn wij genoodzaakt om verzendkosten in rekening te brengen wanneer de zending opnieuw verstuurd moet worden.

Pro-Racing behoudt zich het recht om zonder opgaaf van reden een andere vervoerswijze te kiezen.

Hoe kan ik betalen?

Voor het afhandelen van online betalingen werken wij samen met payment service provider Mollie. Mollie biedt alle bekende betaalmethoden waaronder iDeal, PayPal, Creditcard en Apple Pay. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een handmatige overboeking.

Achteraf betalen is bij ons mogelijk via Klarna. Betaling in termijnen is niet mogelijk.

Kiest u ervoor om uw bestelling in onze winkel af te halen heeft u ook de mogelijkheid deze ter plaatse per pin of contant af te rekenen.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Binnenland

  • Brievenbusverzending: verzendkosten € 3,95
  • Orderbedrag tot € 100,00: verzendkosten € 7,95
  • Orderbedrag vanaf € 100,00: verzendkosten GRATIS

België, Luxemburg, Duitsland, Engeland

  • Orderbedrag tot € 150,00: verzendkosten € 11,95
  • Orderbedrag vanaf € 150,00: verzendkosten GRATIS

Overig buitenland
Vraag naar de mogelijkheden.

Let op: voor het verzenden van onderstaande grote en/of zware producten hanteren wij een toeslag! Bekijk hier het overzicht met onze voorwaarden omtrent prijzen en verzending.

Goed om te weten: wanneer een bestelling op verzoek van de klant in delen verzonden dient te worden, dan zijn de extra verzendkosten voor rekening van de klant.

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling (of een deel hiervan) retour stuur?

Zoals vastgelegd in onze voorwaarden hanteren wij de wettelijke terugbetalingstermijn van maximaal 14 dagen. Echter, wanneer uw retourzending door ons akkoord is bevonden, dan streven wij ernaar om het bedrag binnen 5 werkdagen aan u terug te betalen. Hiervoor maken wij gebruik van onze payment service provider Mollie. Het bedrag wordt altijd terugbetaald op dezelfde rekening als waarmee u de betaling heeft uitgevoerd.

Kan ik een bestelling die verzonden is ook volgen?

Wanneer de zending onderweg is krijgt u automatisch een e-mail van DHL met daarin de track&trace code waarmee u uw zending kunt volgen via www.dhlparcel.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Als u de bestelling wilt wijzigen verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, dit kan per e-mail, telefoon of WhatsApp.

Wanneer de wijziging betekend dat het orderbedrag hoger uitpakt kunnen wij u voor het prijsverschil een betaallink sturen. Pakt het orderbedrag lager uit wordt het prijsverschil via onze payment service provider Mollie retour overgemaakt.

Orders met Klarna als betaalwijze kunnen niet gewijzigd worden. Deze kunnen wij enkel annuleren waarna u de gewijzigde bestelling opnieuw dient te plaatsen in onze webshop.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Bent u na het plaatsen van de bestelling van gedachten veranderd? Wilt u de bestelling annuleren? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. Dit kan per e-mail, telefoon of WhataApp. Vermeld altijd uw ordernummer.

Hoe kan ik mijn bestelling (of een deel hiervan) omruilen of retourneren?

Onze omruil- en retourprocedure wordt op deze pagina nader beschreven: https://pro-racing.nl/content/herroepingsrecht-en-retouren.html

Vergeet bij het retourneren van uw bestelling (of een deel hiervan) nooit een volledig ingevuld retourformulier mee te sturen. Zonder dit formulier kunnen wij uw retourzending niet in behandeling nemen.

Waarom u kiest voor Pro-Racing

Communicatie

Duidelijke communicatie, daar houden wij van bij Pro-Racing. Wij zijn bereikbaar via e-mail, telefoon en WhatsApp. Langskomen met een vraag kan natuurlijk ook altijd!

Betalingen

Om uw online winkelervaring zo prettig mogelijk te maken werken wij met Mollie. Mollie biedt een ruime keuze aan betaalmogelijkheden, uiteraard allemaal via een veilige versleutelde verbinding. Wel zo safe!

Maatwerk

U zoekt iets buiten het boekje om? Dat kan bij Pro-Racing. Wij zijn specialist in maatwerk en custom made items.

A-merken

Ons assortiment bestaat enkel uit merken die zich ruimschoots bewezen hebben in de sport. Hiermee staat niets u meer in de weg om uw doel te bereiken, die felbegeerde beker!

Advies

Meer informatie nodig over een product? Niet zeker van de maat? Wij staan voor u klaar om u te voorzien van deskundig advies!

Passie

Iedereen binnen het team van Pro-Racing heeft passie voor de sport. Samen met u kijken wij naar de beste oplossing om zo veilig mogelijk deel te nemen aan de gaafste sport die er bestaat!

Zekerheid voor de klant

Webshop Keurmerk

Pro-Racing heeft het Webshop Keurmerk

Pro-Racing is aangesloten bij de stichting Webshop Keurmerk en dat heeft voordelen voor u als klant. Onze webshop is veilig en betrouwbaar bevonden en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving. Meer weten? Kijk dan op: www.keurmerk.info

Wat klanten zeggen over Pro-Racing...